Luktar bakat! Längtar efter bullarna

Ja jag känner doften av sockerkaka  bara för jag sitter och äter på den=) eller ja det vart inte sockerkaka utan tigerkaka för när jag satt där så frågade ja thea och hon ville göra en tiger;) Så  vart en sån. Drömmarna sparar vi till imorgon. Kan vara bra att ha något att göra medans bulldegen jäser alla 78 gånger som de känns som.

Måste leta upp ett bra bullrecept för vet att jag vill göra ca 150 bullar. men frågan är hur många gånger jag ska gångra receptet och om jag har kraft för att göra den degen haha eller om man får göra 2 små rent av.

Nu smattrar regnet mot rutan=) Mysigt. det ska komma snö inatt sägs det. Hoppas på det så thea kan få gå ut och  känna på snö imorgon=) Men tror inte vi har sån tur. Är ju bara början på oktober än.

Nu sitter jag i vardagsrummet med ljusen tända och annars helt svart. Mysigt är det=) Helt tyst förutom regnet som smattrar mot rutan bakom mej! Längtar så efter snön och jul!

Sitter o funderar på om jag ska gå och slänga ihop en till sockerkaka. Men frågan är bara hur länge dom håller i frysen?!? Sockerkakan vet ja håller 6 månader stod på men undra hur länge allt annat håller.

skriver mer sen med bilder=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback