trött men endå pigg

Ja idag är man trött men endå pigg. vet inte hur ja sak förklara det. Tror det är bara för att man har ställt om klockan. Men det brukar ju gå till sej efter några dagar.

Igår var vi hos svärmor hela dagen. Thomas hjälpte henne att byta däck. Något måste han ju göra för att vi får låna bilen=) Så medans dom höll på med däcken så gick jag och gumman på ica. Lilla trixie följde med. Gu vad hon är duktig att gå för att bara vara 3 och ha så korta ben! Var riktigt roligt. skulle köpa chips och när ja hade tagit mina påsar såg jag hur hon kollade på mej. så då frågade ja om hon ville ha och de ville hon såklart=) så hon fick också en påse. Sen gick vi tillbaka=)

Idag så fick ja ett sms av svärmor där hon skrev att hon hade tagt fram kycklingfile och undrade om vi ville komma på middag. självklart säger man ja;) >ÄLSKAR min svärmors mat. så vi skulle vara där 15.30. Men redan 12 gick vi. för då ringde thomas syster eller hur de var och ville träffa gumman=) så då gick vi. så det vart en heldag hos svärmor idag igen.

Och imorgon ska vi iväg och handla på birsta. hon ska kolla på ett nattlinne=)

Idag har ja jämfört lite priser på matburkarna till gumman. Helt skjukt.. för kollar man ica här i timrå och ica i birsta så skiljer det 1,40 kr per burk. och det är ju mycket då det kanske går en 60 burkar i månaden som det är nu.

Gumman harju fått för sej att hon ska äta massor nu. så till lunch blir det lite "efterrättspure" och då blir det oftast 1 halv stor burk. sen till middag får hon 1 halv burk med morots eller broccolie pure. och sen efter den den halvan av efterrättsburken som blev kvar sen lunchen. och då får hon även gröt på morgonen oftast. men den gillar hon inte lika mycket.. så ska testa byta grötmärke. eller smak iallafall.

ikväll ska ja se ensam mamma söker. jag tycker det är bra. Jag hoppas att jag aldrig står där och är ensam. trivs så bra med thomas och älskar ju han jätte mycket. men man vet ju alrig vad ödet har bestämt men ja hoppas på detta=)

Jag har ett helt underbart liv har ja kommit på=) en underbar dotter, katt och thomas. vi bor i en stor ljus 3 ganska centralt endå. så ja man ska inte klaga.

NÄ nu ska ja gå o diska lite innan det är dags att väcka gumman och sen ta tag i alla syslor här hemma. finns ju alltid massor o göra.

Ha en bra kväll!


image14

Kommentarer
Postat av: svärmor

Det är alltid kul då ni kommer
och jag är så GLAD att jag får vara en
engagerande Farmor till lilla Thea...

Glad att Thomas har funnit sig sån snäll och fin Fru..
Ha det så gott
Ses i Morgon
Kram på er 3...

2007-10-28 @ 17:15:18
Postat av: Mia

Hellå!
Testa Hipps havregröt. Den älskar Leo. Helt utan smak, smakar bara havre.

2007-10-29 @ 10:30:35
URL: http://woodland.blogg.se
Postat av: Michaela

Men varför gör du inte egen puré om hon äter så mycket?! Blir ju mycket, mycket billigare och godare!

2007-10-29 @ 19:48:32
URL: http://elvinsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback