Ja hur gör man nu.

Ja nu har ja gått igenom 3 nummer i kalendern.. Fick samma svar på 2 av dom men inte på sista=/ Hon som svarade på MVC sa emot sig själv hela tiden. Min BM skulle ringa upp under dagen så fick ja prata med henne.

Hennes råd på mvc var:
Ta en alvedon innan du lägger dej
ta rispåse på kvällarna
duscha varmt.

ja det är saker jag gör nu för att klara kvällen.

sedan kommer ja du ska ju känna att livmodern drar ihop sej men det får ju inte göra ont så du måste andas genom det. På vilket sätt har du ont? Jag svarar då att det är inte smärtan att det drar ihop sej utan det känns som förvärkar helt enkelt, gör riktigt ont och jag vaknar tom av smärtan.

Då svarar hon ja men det det lät inormalt. men ja ber din BM ringa upp dej så får ni prata om du behöver någon tid innan ditt nästa besök vilket jag inte tror.

Ja det är därför ja inte ringer sjukvården. Tog ett steg till och ringde förlossningen. Där var svaret desamma med alvedon,riskudde och duscha varmt. Fortsätter det länge till ska ja ringa min bm igen.

Vart så ledsen av dessa samtal då jag verkligen försöker förklara hur det känns och hur ont det verkligen gör och på båda ställena får dom det att framstå som om jag bara är en övernojig gravid. Men jag är inte den som ringer i första taget längre.

Tog och slog nummret jag trodde jag ALDRIG skulle ringa på telefonen. kom fram direkt till växeln... Tog 4 minuter så svarade hon, förklarade även där och hon sa då att man inte ska gå och ha såhär ont som jag beskriver. Fick en tid 9.45 imorgon.... För hon tyckte det var viktigt att få känna och kolla på tappen  då den lätt blir påvärkad. Hon ville även kolla urinodling så det inte är nå sånt som gör det... och är det inget där som gör det och om det är jätte jobbigt för mej finns det tydligen tabletter. Men vill inte dit=/ VILL VERKLIGEN INTE DIT!!! Men vill ha ett svar. Jag är så orolig över lilla bus.

Hoppas hoppas hoppas K ringer och säger att hon vill att ja antingen kommer in eller att hon skickar mig vidare till någon som tar det på allvar.. Så jag bara kan avboka tiden direkt imorgon.

Fy vad delad jag är nu...

Kommentarer
Postat av: -c-

Hoppas det "bara" är en UVI (som du inte märker av). Det kan påverka till SD och i värsta fall för tidig födsel.



De tror att de kan ha vart en ouppmärksammad infektion jag hade, att det var anlendingen till att O föddes då han föddes (v29+5). Men så kan det ha berott på stress och allt sånt därnt oxå.



Hoppas att det blir bra och att det onda lägger sig snart! Förstår att du känner som du gör inför den personen du tog kontakt med. Men ETT misstag behöver inte betyda fler misstag. Även om det i detta fall var ett allvarligare misstag och att det känns himla olustigt att gå dit igen..



Styrkekramar till dig din stacker! Vad du får gå igenom mycket under denna graviditet =/

2009-11-04 @ 21:58:40
URL: http://-c-.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback