ikväll gäller det

Japp lite hastigt och lustigt bestämde vi oss för att idag är det dags. sakta men säkert ska thomas nu flytta ut från theas rum på kvällarna. så ikväll så blir det bara en stol mitt i rummet. när hon är trygg med det så kommer stolen flyttas en bit till. Och fortsätta så tills hon är helt trygg då får vi sätta oss utanför dörren. och när det går ja då lär hon kunna somna själv.

Vi får ofta höra att vi skämmer bort henne och massa sånt. MEN kollar man vilka framsteg hon själv har gjort med sömnen sista 6 månaderna så tycker inte ja det är någon fara. För det första har hon gått från att sona mellan 23-00 på kvällarna till att somna mellan 19-20.  Hon har även gått från att ha somnat i min famn i soffan, till att hon somnade i vagnen på slutet. Men nu somnar hon i sin säng med thomas i fotändan! Är så stolt att hon gör det!

Mycket till att hon inte lärde sej spjälsängen var för att hon slutade andas när hon var pytte och då dom inte hittade nå fel vart jag och thomas ännu mer nojiga därför kom hon till oss från första början. För första 2 veckorna sov hon i sin säng hela tiden. Sen så är jag totalt emot skrikmetoder för tidigt. Har försökt 2 ggr men då det förstört mer än det gett så valde vi att inte ta den.

Så nu får vi se=) Hur lång tid det tar och hur mycket vi får kämpa eller ja thomas sa åt mej att hålla mej LÅNGT borta haha. Han vet hur jag är just nu. Så håll tummarna att det lyckas för det tror jag!

Kommentarer
Postat av: Sassa & Seb

Hon är så duktig!

2009-10-19 @ 19:01:40
URL: http://ourson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback