Känna som ja vill

Ja det är många som kommer med "snälla ord" och allt nu medans andra låter mej må som jag mår, känna som jag känner och bara lyssna. Just nu i detta så som jag mår nu är de inte dom "snälla" orden jag behöver. Behöver inte höra att jag inte ska oroa mej, behöver inte höra att jag inte ska bry mej, att ja ska tänka framåt och se att det kommer gå bra.

För ja det kommer säkert gå bra men tänk OM. Ja det är dom tankarn jag har. Vad händer om bus får problem redan i magen och dom måste göra något? Vem säger att det går lika bra för honom OM dom måste ta ut han? Vet att risken inte är stor men den finns. Och jag klarar inte av att bortse från den just nu.

Jag tror ja behövre få må såhär, få känna dom känslorna jag känner, få tänka dom tankarna jag tänker. Få vara orolig. För att sedan kunna klättra upp.

Det är lätt för någon att säga det kommer gå bra. Det är ju inge jätte farligt. Men det är svårare för mej som BÄR på detta barn, som känner honom hela dagarna, som känner hur han lever i mig och växer att tänka så! Inte lika lätt att vifta bort det för det finns här. Han har en sjukdom just nu, något som finns och har vuxit. Det har inte blivit mindre.

Fick väldigt många frågor idag om vi kollar könet igen. Och har inte orkat skicka svar på alla. Men vi kollade inte just då när ja låg där och fick veta allt så flög det ur huvudet. Kändes inte viktigt längre. Känns som ja struntar i om det kommer en pojke eller en tjej med borttappad snopp. Bara den kommer ut och mår så bra som den kan må och stannar i magen till efter jul och må bra där inne! Men jag tror fortfarande det är en Buspojke för snoppen kan inte ramla av.

Och som en nära vän till mig sa nu ikväll: Jag förstår inte men jag accepterar. Det ville ja höra. det gjorde mej glad.

Kan tänka mig att min blogg inte kommer handla om samma saker en tid framöver. Utan bli mer tankar. Tankar jag inte tänker hålla undan längre då det är MIN blogg. Som jag försökt dölja för många påtok för länge

Hoppas jag får fram det jag vill i detta inlägg utan att såra någon för det är verkligen inte meningen.

Kommentarer
Postat av: Sassa & Seb

klart att du får tänka sånna tankar! Inte mer än mänskligt. Jag har varit med om mycket, men INTE detta och vet ej hur det är. Men bara tanken säger att det är hemskt. Allt är ett oskrivet blad och man vet inget. Man tar en dag i taget.



Finns här ALLTID!!

2009-10-28 @ 23:46:16
URL: http://ourson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du ska tillåta dig själv att känna som du gör och må som du mår just nu. Ingen vill att ens barn ska vara sjukt och man blir halvt sjuk själv av all oro!Jag är ledsen att du inte fick dom svar du ville ha..men jag hoppas fortfarande att lillen ska bli bra.



Tänker på er! Ta hand om dig och magen nu och du vet var jag är om du behöver lätta på trycket. Jag lyssnar gärna och jag förstår lite vad du går igenom just nu.

Kramar i massor!

2009-10-29 @ 00:55:45
URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback