Måndagen den 26 Juli 2010

Oj hjälp. Händelserik dag.

Ringde han som bor i lägenheten vi ska in i och fick veta att på söndag kommer han tömma sin. tyvärr börjar dom runt 17-18 på kvällen. Måndag kl 9.30 ska denna lägenhet vara tömt och utstädad=/

Vart panik här hemma. måste jag endå hyra massa släp packa fulla och låta stå? Runt 16 på söndagen senast vill jag ha denna lägenhet tömd så jag har en chans att hinna städa ur den!

Efter massa samtal till mackar i stan, till folk som ska hjälpa oss och till S så vart det fixat iallafall.

Vi får ställa in kartonger hos 1 person. Kartonger och lite möbler hos en annan. och det sista får ligga i släp. Dock behöver vi nu ha flytthjälp lördag, söndag och måndag. Men verkar som jag fått tag på folk=) Dock är måndagen folktom nästan men det ska gå endå.

Det jag tycker är jobbigast nu är kommer vi kunna sova där borta redan på söndag? Eller kommer dom ligga kvar här till måndag? Och kommer vi få in så mycket möbler som jag hoppas dit bort?

Har iallfall fått godkännande av han som bor där att medans dom tömmer sin lägenhet får vi flytta in våra saker.

Det roliga mitt i allt är att thomas börjar jobba på Tisdagen igen och då är de 4 dagar som han inte kan hjälpa mig nå mycket. Så jag hoppas på snälla barn där så jag kan få någon ordning alls. Vägrar bo i kartonger mycket längre. Håller på att bli galen på dom.

Så på fredag börjar min kära karl flytta kartonger och lördagen blir det lite möbler. Men allt kommer lösa sig det är jag säker på! sovplats åt oss är också fixad på söndagen om vi nu inte kan sova där borta.

Just nu känns denna flytt jobbig och jäktig. Men när vi väl kommer in där borta hoppas jag allt vänder! Då man kan släppa denna lägenhet och bara bry sig om den nya.

Oj ett helt inlägg om flytten men behövde skriva av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback